Με καθημερινές καταλήψεις και πορείες απειλούν καθηγητές, γονείς και μαθητές των τεσσάρων σχολείων που στεγάζονται στο σχολικό συγκρότημα της Σοφούλη με Ανθέων. Πρόκειται για το σχολείο που λειτουργεί σε διπλοβάρδια και οι γονείς και μαθητές διεκδικούν να χτιστεί νέο διδακτήριο στο χώρο όπου τώρα (υπο)λειτουργεί ο όρχος της Ελληνικής Αστυνομίας στο ντεπό.
Μια αναλυτική επιστολή με την άποψή τους, αλλά κι ένα χρονικό από τη δική τους σκοπιά, έστειλαν καθηγητές, γονείς και μαθητές των 14ου Γυμνασίου-Λυκείου και 21ου Γυμνασίου-Λυκείου Θεσσαλονίκης. Το sn την παραθέτει αυτούσια:
Θεσσαλονίκη 5-11-2008
Προς τους:
- Μαθητές των τεσσάρων σχολείων
- Καθηγητές που υπηρετούν σε σχολεία συνδικαλιστικής ευθύνης της Β΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
- Γονείς και Κηδεμόνες των τεσσάρων σχολείων
- Μέλη της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Ε΄ Δημοτικού Διαμερίσματος
- Μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Νομού Θεσσαλονίκης
- Κατοίκους της περιοχής
- ΜΜΕ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ- ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΑΓΩΝΑ
Στο δημόσιο διδακτήριο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γ. Παπανδρέου και Θ. Σοφούλη, συστεγάζονται εν έτει 2008, σε διπλή βάρδια, το 14ο Γυμνάσιο-Λύκειο και το 21ο Γυμνάσιο-Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Το 1985 παραχωρήθηκε από το Δημόσιο, οικόπεδο δέκα (10) περίπου στρεμμάτων για την ανέγερση του 21ου Γυμνασίου και Λυκείου. Έκτοτε Νομαρχία και Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έχουν κάνει το παραμικρό, προκειμένου να ανεγερθεί το σχολείο και να εξαλειφθεί η διπλοβάρδια των σχολείων.
Η δικαιολογία ότι η Εφορία Νεοτέρων Μνημείων δεν επιτρέπει την ανέγερση του συγκεκριμένου διδακτηρίου, δεν είναι ευσταθής. Η παραπάνω Υπηρεσία από το 2004 έχει καταθέσει εγγράφως την σύμφωνη γνώμη της μαζί με σχετικά σκαριφήματα όπου υποδεικνύει πού θα κτιστεί το διδακτήριο.
Ούτε είναι ευσταθής η δικαιολογία ότι ο χώρος «στεγάζει τα τροχοφόρα της Αστυνομίας». Η Αστυνομία έχει σύγχρονο κτίριο στη Ραιδεστό και μπορεί να μετακομίσει, ΑΜΕΣΑ.
Τα τελευταία χρόνια, κάθε σχολική χρονιά για το ίδιο θέμα οι μαθητές κάνουν καταλήψεις.
Κάθε χρόνο μειώνεται το μαθητικό δυναμικό των σχολείων μας και τα παιδιά εγγράφονται σε ιδιωτικά ή σε πρωϊνά, δημόσια σχολεία.
Κάθε χρόνο εισπράττουμε από τη Νομαρχία τις ίδιες δικαιολογίες και υποσχέσεις.
Κάθε χρόνο εισπράττουμε την αδιαφορία από το Δήμο Θεσσαλονίκης.
Σε κάθε νέα σχολική χρονιά αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα.
Σήμερα το οικόπεδο λειτουργεί ως νεκροταφείο των τροχοφόρων της Αστυνομίας.
Γιατί τόση αδιαφορία για την ανέγερση του διδακτηρίου, την ομαλή λειτουργία των τεσσάρων σχολείων και την απρόσκοπτη μόρφωση της νεολαίας;
Μήπως κάποιοι επιθυμούν την κατάργηση του 21ου Γυμνασίου-Λυκείου Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου από χώρο ανέγερσης διδακτηρίου και τον χαρακτηρισμό του σε χώρο άλλης χρήσης, ευθυγραμμισμένης με την κατανάλωση;
Μήπως κάποιοι επιδιώκουν την επίλυση της διπλοβάρδιας με κατάργηση σχολείων και ταυτόχρονα υποχρεώνοντας τους μαθητές να εγγράφονται κυρίως σε ιδιωτικά, αλλά και σε δημόσια σχολεία που λειτουργούν μόνο πρωί;
Οι υπεύθυνοι δεν καταλαβαίνουν ότι η μακρόχρονη λειτουργία των τεσσάρων σχολείων με διπλοβάρδια προκαλεί μείωση του αριθμού των μαθητών, οι οποίοι διαρρέουν κυρίως προς τα ιδιωτικά σχολεία;
Εκ του αποτελέσματος μας δίνουν το δικαίωμα να πιστεύουμε ότι αδιαφορούν για την ανέγερση των διδακτηρίων και την απρόσκοπτη εκπαίδευση των παιδιών και ότι
ενδιαφέρονται περισσότερο για τη στέγαση των τρακαρισμένων, υπό επισκευή και συντήρηση αυτοκινήτων της τροχαίας.
Πώς αλλιώς μπορούμε να εξηγήσουμε την άρνησή τους να μπούνε επικεφαλής του αγώνα μας για να μετακινηθεί, εκτός πόλης, το νεκροταφείο των τροχοφόρων της αστυνομίας;
Πώς εξηγείται η απόφασή τους να μην συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα της Νομαρχίας του 2008 την ανέγερση του συγκεκριμένου διδακτηρίου;
1. Την Πέμπτη 9-10-2008 μετά από πορεία, παρουσιαστήκαμε στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και διατυπώσαμε γι' άλλη μια φορά το αίτημά μας για άμεση απομάκρυνση των τροχοφόρων της Αστυνομίας από το οικόπεδό μας και την άμεση ανέγερση του διδακτηρίου του 21ου γυμνασίου-λυκείου για την κατάργηση της διπλοβάρδιας.
Μετά το Νομαρχιακό Συμβούλιο, επισκεφτήκαμε τον αρμόδιο Αντινομάρχη κ. Διονύσιο Ψωμιάδη στο γραφείο του για περαιτέρω συζήτηση. Σ΄ αυτήν τη συζήτηση ο Αντινομάρχης, παρουσία του Νομάρχη και αρμοδίου υπαλλήλου της δνσης προγραμματισμού, μας ενημέρωσε ότι έχουν μελέτη για το συγκεκριμένο χώρο και διδακτήριο του οποίου η κατασκευή κοστίζει 30 εκατομμύρια ευρώ. Μέσα σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνεται και η ικανοποίηση του όρου που θέτει η Εφορία Νεότερων Μνημείων για αναπαλαίωση των δύο διατηρητέων κτισμάτων. Επίσης μας είπε ότι καταβάλλεται προσπάθεια να εκπονηθεί νέα μελέτη, ώστε το κόστος να μειωθεί στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Αν γίνει και εγκριθεί τέτοια μελέτη, τότε μας διαβεβαίωσε ότι μπορούν άμεσα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ανέγερσης των συγκεκριμένων διδακτηρίων. Επίσης υποσχέθηκαν ότι στην επόμενη συνάντηση θα προσκομίσουν τη μελέτη.
2. Στην επόμενη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 20-10-2008 και ώρα 13.30 υποβάλλαμε υπόμνημα δύο σελίδων και μεταξύ των πολλών διατυπώναμε και τα εξής: «Να προχωρήσετε στην άμεση υλοποίηση του σκέλους της μελέτης σας που αφορά την ανέγερση των διδακτηρίων του 21ου γυμνασίου-λυκείου Θεσσαλονίκης και να μας τα παραδώσετε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Σημειώνουμε ότι το κόστος των διδακτηρίων είναι πολύ μικρότερο από το ποσό που έχετε και θέλετε να διαθέσετε.
Επιπλέον, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας δήλωσε στο Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ ότι διαθέτει κονδύλια για ανέγερση διδακτηρίων και ζητά προτάσεις και προτεραιότητες.
Άρα, απ' ό,τι φαίνεται, δεν υπάρχει πρόβλημα μελέτης και χρημάτων, αλλά πολιτικής βούλησης.
Κύριε Νομάρχη,
Απορρίπτουμε την πρότασή σας για μεταστέγαση των δύο από τα τέσσερα σχολεία, στα δύο ιδιωτικά κτίρια που βρίσκονται έξω από το Φοίνικα και προς το αεροδρόμιο και επιμένουμε στην πρόταση για άμεση έναρξη ανέγερσης του διδακτηρίου μας και την παράδοσή του με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αποδοχή της πρότασής σας σημαίνει κατάργηση των δύο σχολείων. Έτσι θα λυθεί το κτιριακό πρόβλημα »
Μετά την ανάγνωση και παραλαβή του γραπτού υπομνήματός μας, απάντησαν ότι δεν έχουν στα χέρια τους μελέτη!
Μας διαβεβαίωσαν δε, ότι υπάρχει η μελέτη των 30 εκατομμυρίων, αλλά βρίσκεται στα χέρια ιδιώτη-μελετητή, ότι δεν τους την δίνει, ότι θα συναντηθούν την Πέμπτη 23-10-2008 και την Παρασκευή 24-10-2008 θα μας ανακοινώσουν τα αποτελέσματα της συνάντησής τους. Δήλωσαν ακόμη, ότι δε γνωρίζουν πότε και με ποια διαδικασία ανατέθηκε η μελέτη στο συγκεκριμένο ιδιώτη-μελετητή! Εξέφρασαν την αισιοδοξία και ελπίδα ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά κι ότι, αν ο ίδιος μελετητής συνεχίσει το έργο, τότε οι εργασίες ανέγερσης του διδακτηρίου θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι του 2009, αφού θα προταχθεί το κομμάτι της μελέτης που αφορά το διδακτήριο.
3. Την Παρασκευή 24-10-2008 πραγματοποιήθηκε η τρίτη καθορισμένη συνάντηση με τον αρμόδιο Αντινομάρχη κ. Διονύσιο Ψωμιάδη, παρουσία και της προϊσταμένης του τμήματος σχολικών κτιρίων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης.
Στη συνάντηση αυτή ξεκαθάρισαν ότι όσα ειπώθηκαν σε προηγούμενες συναντήσεις δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα και ότι πουθενά δεν υπάρχει μελέτη, αλλά προμελέτη, την οποία αρνήθηκαν να μας δώσουν!
Δήλωσαν όμως, ότι έχουν τη διάθεση να επιλύσουν σύντομα το πρόβλημα.
Η προϊσταμένη ζήτησε και πήρε προθεσμία ενός μήνα για να μελετήσει το όλο πρόβλημα και στις 24 Νοεμβρίου θα μας παρουσιάσει το σχετικό χρονοδιάγραμμα.
Μετά την παρουσίαση των παραπάνω γεγονότων βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι από πλευράς Νομάρχη, Αντινομάρχη και υπευθύνων της Νομαρχίας είχαμε μια κοροϊδία διαρκείας!
Όλα αυτά τα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκαν για την ανέγερση του διδακτηρίου, ούτε έκαναν κάποια ενέργεια για να δικαιολογήσουν τις υποσχέσεις τους και να δείξουν ότι σέβονται τα παιδιά και τους γονείς τους. Σήμερα ξεκινάμε από το μηδέν.
Απ' όσα μας είπανε και απ' όσα πράξανε δεν μας πείθουν ότι χωρίς πίεση θα ενδιαφερθούν και θα ξεκινήσουν τις διαδικασίες ανέγερσης του διδακτηρίου.
Η επιμονή μας και ο αγώνας μας με καθημερινές πορείες τους αποκάλυψε και τους εξέθεσε αφ' ενός και αφ' ετέρου τους εξανάγκασε να ασχοληθούν με το πρόβλημά μας.
Καλούμε όσους ενδιαφέρονται για την ανέγερση και παράδοση του διδακτηρίου, την ομαλή πρωϊνή λειτουργία των σχολείων μας και την απρόσκοπτη εκπαίδευση των παιδιών μας να στρατευτούν μαζί μας.
Όλοι στον αγώνα.
Ο αγώνας μας θα φέρει αποτελέσματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου